Toyota is een van de meest bewonderenswaardige automerken ter wereld. Het merk is marktleider in Japan en Azië, het best verkopende niet-Amerikaanse automerk in de Verenigde Staten en het toonaangevende Japanse merk in Europa.
De Prius staat model voor het milieu
Toyota heeft met de Prius een model in huis dat symbool staat voor schoon en milieuvriendelijk. Als het over hybride gaat, gaat het over de Prius. Filmsterren rijden een Prius voor hun imago en wij stervelingen moeten zelfs in de rij voor een nieuwe Toyota Prius. De Toyota is dus een uiterst begeerlijke auto: Harmony between men, nature and machine. Zoveel lijkt de onderstaande Toyota Prius Harmony-commercial te zeggen.
Het milieu, dat maakt de Avensis niet zoveel uit
Maar als we kijken naar het merk Toyota in Nederland, dan krijgen we een heel ander beeld voorgeschoteld. Niks milieu, maar een race tussen een helicopter – verspilling - en een Toyota Avensis ...
Begrijpelijk vanuit zakelijk perspectief, maar onbegrijpelijk in relatie tot de milieuvriendelijke Prius. Misschien heeft het iets te maken met de ambitie van Toyota in Nederland: van Toyota het meest begeerlijke volumemerk van Nederland maken. Ik ben benieuwd hoe de andere 11 modellen van Toyota worden neergezet. Toch eens navraag doen bij de jongens van Launched, het bureau dat verantwoordelijk is voor deze campagne.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten